Marketing | SEO | e-Commerce

5 kroków do sukcesu sklepu internetowego

Jednym z głównych celów stworzenia sklepu internetowego jest sprzedaż. I o ile oczywiście sklep internetowy może pełnić wiele innych ważnych funkcji, np. wizerunkowych, to skupienie się na sprzedaży jest najważniejsze. Aby sprzedaż była efektywna, a więc utrzymywała się na zadawalającym[…] Czytaj dalej

sklepy internetowe

Jednym z głównych celów stworzenia sklepu internetowego jest sprzedaż. I o ile oczywiście sklep internetowy może pełnić wiele innych ważnych funkcji, np. wizerunkowych, to skupienie się na sprzedaży jest najważniejsze. Aby sprzedaż była efektywna, a więc utrzymywała się na zadawalającym poziomie w okresach trudniejszych, a najlepiej, wzrastała systematycznie, konieczne jest pamiętanie przy jego tworzeniu i prowadzeniu o kilku bardzo ważnych kwestiach. Dzisiaj opowiemy o 6, które z naszego punktu widzenia mają duże znaczenie.

Kilka faktów o e-commerce w Polsce

Jak wynika z raport „E-commerce w Polsce 2022” aż 77% internautów deklaruje, że robi zakupy przez Internet. Co roku odsetek ten systematycznie się zwiększa. Wśród najczęściej kupujących są kobiety, a także osoby pomiędzy 35 a 49 rokiem życia. Czynnikami motywującymi do robienia zakupów w sieci jest dostępność sklepów przez całą dobę, brak konieczności dojazdu, szeroki asortyment oraz duża łatwość w możliwości porównywania produktów. Badani wskazują również możliwość szybkiego dokonania zakupów, dostępność różnych form płatności. Wszystkie te informacje oraz wiele innych zawartych w raportach dotyczących e-commerce, pozwalają lepiej rozpoznać klientów, ich oczekiwania i nawyki. To z kolei może przekładać się na lepszą organizację sklepu i lepszą sprzedaż.

Sukces sklepu internetowego w kilku krokach

Pierwszy krok: dobre przygotowanie .Pisaliśmy o tym w artykule „Jak przygotować się do budowy sklepu internetowego?” Dobre przygotowanie to m.in. określenie swojego celu oraz wymagań, określenie budżetu, przygotowanie harmonogramu działań oraz przygotowanie odpowiednich treści. Wszystkie te aspekty są niezwykle istotne, aby sklep internetowy mógł funkcjonować.

Drugi krok. Dostosowanie sklepu do innowacyjnych rozwiązań. Chodzi między innymi o dostosowanie strony do urządzeń mobilnych (tzw. responsywność strony), ale także o User Experience, w skrócie UX, a więc wzbudzenie w odbiorcy pozytywnych uczuć. Co wpływa na UX? Bardzo wiele czynników, którym dokładniej przyjrzymy się w innym artykule. W skrócie; dostosowanie wyglądu sklepu do grupy docelowej, w tym oprogramowania, interfejsu, odpowiednie slidery, zdjęcia produktów, czy też możliwość sprawnego poruszania się po stronie.

Trzeci krok: reklama sklepu internetowego. Masz dobrej jakości produkty? Twoi klienci są z nich zadowoleni zarówno z produktów jak i z obsługi? Niestety, dziś kiedy konkurencja jest naprawdę duża, niestety nie można pozwolić sobie na brak reklamy. Jeżeli chodzi o reklamę, którą możemy zastosować, do wyboru jest naprawdę wiele rozwiązań. Co więcej, na rynku jest wielu fachowców, którzy zaproponują najlepszą dla Twojej branży reklamę internetową (chociaż niekoniecznie tylko internetową).

Czwarty krok: różnorodne formy płatności. To niezwykle ważny aspekt! Klienci mają różne przyzwyczajenia i preferencje. Może zdarzyć się, że klient zrezygnuje z zakupów tylko dlatego, że nie ma odpowiedniej dla niego formy płatności. Szybka, wygodna i zróżnicowana forma płatności jest zatem konieczna! Znając swoją grupę docelową, można bardzo dokładnie sprecyzować różnorodność płatności. Warto zastanowić się nad dodaniem opcji zapłaty gotówką przy odbiorze, albo płatności PayPal w przypadku płatności zagranicznych. 

Piąty krok: bezpieczeństwo zakupów. Wciąż apeluje się o zachowanie bezpieczeństwa w sieci. Dlatego dla wielu klientów niezwykle ważne jest poczucie bezpieczeństwa podczas dokonywania zakupów. Jak sprawić, aby klient czuł się bezpiecznie? Przede wszystkim sklep powinien być wiarygodny. Ważne jest podanie danych firmy, a także możliwości skontaktowania się ze sklepem w razie jakichkolwiek problemów czy pytań. Może być to numer telefony lub email, albo formularz kontaktowy. Często występują wszystkie jednocześnie. W sklepie dostępny powinien być także regulamin zakupów, informacja o RODO. Bardzo przydatne jest publikowanie opinii i rekomendacji – wzbudzają one zaufanie u klientów.

Kroków, które należy wykonać, aby sklep internetowy dobrze prosperował jest oczywiście znacznie więcej. Te, które opisaliśmy powyżej, wydają się być jednak jednymi z najważniejszych. Jeżeli gubisz się w mnogości zadań czekających na realizację, bardzo chętnie pomożemy Ci stworzyć dobrze prosperujących sklep. Zapraszamy!

Dołącz do nas na:

Picture of Zespół Blackdale

Zespół Blackdale

Regularnie publikujemy artykuły dotyczące zagadnień związanych z eCommerce oraz szeroko pojętym IT. Posiadamy ponad pięcioletnie doświadczenie w realizacji projektów z różnych branż, co wykorzystujemy w codziennej pracy.

Więcej postów autora

Pozostaw komentarz

Szukasz sprawdzonej
agencji e-Commerce?

Zadzwoń do nas:

Polecane artykuły

Pobierz nasz bezpłatny eBook

"Jak przygotować się do budowy strony internetowej?"

Powiązane