Marketing | SEO | e-Commerce

Rola CTA w sprzedaży internetowej

Zadaniem sklepu internetowego jest generowanie jak największych przychodów ze sprzedaży. Aby tak mogło być sklep musi być bardzo dobrze zoptymalizowany. Klient dokonujący zakupu, nie powinien mieć żadnych problemów z poruszaniem się na stronie, co więcej, możliwe jest nakierowanie klienta na[…] Czytaj dalej

Zadaniem sklepu internetowego jest generowanie jak największych przychodów ze sprzedaży. Aby tak mogło być sklep musi być bardzo dobrze zoptymalizowany. Klient dokonujący zakupu, nie powinien mieć żadnych problemów z poruszaniem się na stronie, co więcej, możliwe jest nakierowanie klienta na najlepszą z naszego punktu widzenia (oczekiwaną przez nas) drogę sprzedażową. Bardzo ważną rolę w tym procesie odgrywają przyciski CTA. Czym dokładnie jest CTA i jak to zastosować? Zapraszamy do lektury!

CTA –  co to jest?

CTA jest skrótem od call to action, a więc wezwanie do działania. Przycisk CTA stosuje się, aby uzyskać konkretną reakcję od użytkownika portalu, strony www czy sklepu internetowego. Jak wygląda? Może to być tekst lub przycisk z krótkim komunikatem, wezwaniem do działania. Najczęściej jest to tzw. button, a więc podlinkowany przycisk. Powinien on z jednej strony być dobrze wpasowany w szatę graficzną strony, z drugiej jednak powinien wyróżniać się na tyle, aby klient mógł intuicyjnie w niego kliknąć. CTA jest podlinkowany, co oznacza, że po jego naciśnięciu, użytkownik zostaje przeniesiony na stronę/podstronę, na której powinien wykonać określone działanie. Jakie to działania? CTA można zastosować do różnych reakcji w zależności od rodzaju witryny i jest to m.in.: 

  • zakup
  • rezerwacja
  • podanie danych do formularza
  • zapisanie się do newslettera
  • założenie konta
  • pobranie pliku

Gdzie stosować CTA?

Call to action stosuje się na stronie internetowej, w zależności od jej budowy, na stronie głównej, podstronach – wszędzie tam, gdzie zachodzi taka konieczność. CTA doskonale sprawdza się nie tylko jako button, ale też jako wideo i warto o tym pamiętać. Może być także zastosowany w mailingu, a nawet w meta description. Dobrze zastosowane CTA znacznie zwiększa zaangażowanie użytkowników na stronie, które przeradza się w konkretne, pożądane działanie. Call to action pozwala zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, zwiększa ruch na stronie, a wszystko to w konsekwencji przeradza się w znacznie większe zyski dla firmy oraz zapewnia korzyści wizerunkowe.

Jak stworzyć skuteczny CTA?

Aby stworzyć idealne call to action warto wziąć pod uwagę kilka kwestii. Po pierwsze będzie to wielkość, po drugie kolorystyka, po trzecie zastosowanie „słów mocy”  (z ang. power words). Przyjrzyjmy się każdemu z tych elementów.

Wielkość CTA

Wezwanie do działania czy to w formie przycisku, nagłówka, infografiki czy napisu, powinno być nieco większe od innych elementów znajdujących się w jego pobliżu. Jest to ważne, przynajmniej z dwóch powodów. Przede wszystkim większe CTA będzie przyciągało uwagę. To ważne, aby użytkownik mógł szybko zlokalizować przycisk. Poza tym, im większy element, tym wydaje się on być ważniejszy i zachęca do tego, aby sprawdzić co się za nim kryje. Jednak nie wolno nam przesadzić z jego wielkością. Strona powinna wyglądać estetycznie.

Kolor CTA

Kolor, który zastosujemy ma bardzo duże znacznie i wcale nie jest łatwo go dobrać. Projektując CTA musimy pamiętać wciąż o estetyce strony. Kolor musi pasować do całości, a jednocześnie musi się wyróżniać. Do kluczowych akcji CTA stosuje się kolory wyraziste. O czym należy jeszcze pamiętać? Aby kolorystyka wszystkich call to action na stronie była jednolita. Pomoże to użytkownikowi zlokalizować najważniejsze akcje.

Power words

Użytkownika należy odpowiednio zachęcić do kliknięcia z CTA. O ile wielkość i kolor mają znacznie, to bez konkretnego komunikatu, nie miałyby sensu. Zatem dostosowujemy komunikat do pożądanej przez nas reakcji, wykorzystując do tego słowa mocy. Dzielimy je na słowa, które odnoszą się m.in. do chciwości, pożądania, ciekawości, zaufania, ale też do strachu, złości, próżności czy lenistwa. Jakie słowa można zastosować w sklepie internetowym? Jest ich naprawdę wiele! Np. za darmo, ekskluzywny, wyprzedaż, premiera, ostatnia szansa, nie przegap, obniżka cen i wiele, wiele innych.

Rola CTA w sprzedaży internetowej jest naprawdę duża, a jej potencjał w wielu sklepach nie jest jeszcze całkowicie wykorzystany. Dlatego tworząc sklep internetowy, warto zadbać o to, aby znalazły się w nim wezwania do działania, które zagwarantują skuteczną sprzedaż.

Dołącz do nas na:

Picture of Zespół Blackdale

Zespół Blackdale

Regularnie publikujemy artykuły dotyczące zagadnień związanych z eCommerce oraz szeroko pojętym IT. Posiadamy ponad pięcioletnie doświadczenie w realizacji projektów z różnych branż, co wykorzystujemy w codziennej pracy.

Więcej postów autora

Pozostaw komentarz

Szukasz sprawdzonej
agencji e-Commerce?

Zadzwoń do nas:

Polecane artykuły

Pobierz nasz bezpłatny eBook

"Jak przygotować się do budowy strony internetowej?"

Powiązane